Wygoda klienta oraz optymalizacja kosztów jest priorytetem praktycznie każdej firmy. Wygoda powoduje, że klient do nas wraca, a optymalizacja kosztów, chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć, że to współczesna podstawa udanego biznesu. Dlatego wiele firm poszukujących jak najdogodniejszych narzędzi marketingowych, zdecydowało się na wykorzystanie kart plastikowych w swoich kampaniach promocyjnych i ofertach rabatowych.
Jak się okazało karty plastikowe świetnie odnalazły się w nowej dla siebie roli, a klienci odpowiedzieli całkiem pozytywna reakcją. Zastosowanie plastikowych kart rabatowych pozwoliło na przyciągnięcie uwagi klientów na dany asortyment, równocześnie zwalniając ich z konieczności pamiętania o tym. Dzieje się tak dlatego, że klient jest coraz częściej pytany przez obsługę, czy posiada kartę rabatową, a dzięki temu, że karty rabatowe są plastikowe i łatwo je można nosić w portfelu, to z pewnością posiadający ją klient posiada ją przy sobie i może wygodnie skorzystać z jakieś promocji czy nabić sobie rabatowych punktów.
Karty plastikowe niezwykle ułatwiły, wszelkiego rodzaju firmom, zarządzanie kuponami rabatowymi oraz dobre wykorzystywanie promocji. Zaś klient wyposażony w rabatową czy promocyjna kartę plastikową, w każdym momencie może z niej skorzystać.
Dodatkowo plastikowe karty rabatowe i promocyjne mają niezwykły potencjał w kwestii możliwości naniesienia na nie odpowiedniego nadruku czy to reklamującego sklep, czy zawierającego jakieś istotne, z punktu strategicznego czy marketingowego, informacje.
Niezwykle ważnym aspektem karty plastikowej, będącym równocześnie jedną z jej największych zalet jest fakt, że jest ona niewątpliwie bardzo wytrzymała na zużycie, a także na zniszczenie, co jeszcze poprawia, zastosowanie w kartach laminowanej powłoki.
Obecnie wszystkie liczące się markowe sklepy posiadają w swojej ofercie karty plastikowe w formie kart rabatowych, promocyjnych i lojalnościowych. Rozwiązanie to z pewnością zrewolucjonizowało cały system ofert promocyjnych i rabatowych, ułatwiając ich przebieg zarówno od strony klienta jak i producenta.