Marketing szeptany to jeden z najlepszych sposobów na reklamę w internecie. Zapewnia on dużą skuteczność oraz jest bardzo ekonomiczną finansowo metodą na zwiększenie znajomości marki. Obecnie coraz więcej osób go ocenia i wybiera jako główne źródło pozyskiwania klientów. Czym tak naprawdę jest szeptany marketing? Jakie przynosi ze sobą korzyści? Do kogo zwrócić się o pomoc? Odpowiedzi wraz z przydatnymi wskazówkami poniżej.

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany to rodzaj marketingu internetowego, który polega na umieszczaniu w sieci pozytywnych wpisów o danej firmie lub produkcie. Potencjalni klienci dowiadują się w ten sposób o istnieniu marki i z chęcią sprawdzają jej ofertę. Wpisy publikowane są najczęściej na formach internetowych lub blogach tematycznych. Na rynku istnieje wiele firm i agencji oferujących ten rodzaj reklamy, do których można zgłosić się z prośbą o pomoc. Jest to niedoceniany do tej pory sposób na pozyskiwanie nowych klientów, ale systematycznie jego popularność rośnie głównie dzięki dużej skuteczności.

Skuteczność i korzyści

Szeptany marketing jest bardzo efektywnym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów. Za niewielką sumę jesteśmy w stanie zainteresować potencjalnych odbiorców naszą ofertą. To nie jeden z plusów tego rozwiązania. Oprócz pozyskiwania klientów w ten sposób tworzymy pozytywny wizerunek firmy. Wiele osób dowiaduje się o naszym istnieniu, a firma staje się coraz bardziej rozpoznawalna. Skuteczność tego sposobu polega głównie na dwóch czynnikach — targetowaniu i zjawisku skłonności do wybierania polecanych rozwiązań.

Agencje marketingowe wraz z klientem wybierają konkretne miejsca, gdzie ma być reklamowana firma, więc potencjał reklamowy jest wykorzystywany w 100%. Dzięki temu reklama nie odbija się od osób nią niezainteresowanych. Drugim czynnikiem, który decyduje o skuteczności, jest fakt, że niezdecydowane osoby wybierają te rozwiązania, które ktoś poleca i dobrze ocenia. Takie połączenie zapewnia nam dotarcie i skuteczne poinformowanie o naszej usłudze odpowiednich osób. Ostatnim plusem jest też fakt, że aby skorzystać z tej opcji reklamy, nie trzeba dysponować ogromnym budżetem, jak ma to miejsce w przypadku np. reklam graficznych.
Jak wybrać agencję reklamową?

Gdy zdecydujemy się na wybór marketingu szeptanego, pozostaje nam jeszcze tylko jeden wybór — agencji. Na rynku jest wiele takich firm, a nasz wybór powinien być świadomy i kierowany kilkoma cennymi poradami. Pierwsza z nich to wybieranie agencji reklamowych, które już działają jakiś czas na rynku i mogą pochwalić się sukcesami. Kolejnym jest szeroki zakres usług. Dzięki temu mamy pewność, że firma zatrudnia wielu specjalistów, a my w razie potrzeby będziemy mogli rozszerzyć działania. Dobrym przykładem takiej agencji jest https://arison.pl/

Prowadzi ona wiele udanych projektów dla znanych marek, oferuje nie tylko marketing szeptany i jest gwarancją powodzenia kampanii.